-
Hur hittar jag till er enhet?
Karta finns på på respektive enhets sida, välj fliken ”Enheter". -
Behövs remiss?
Remiss behövs för samtliga undersökningar. Remiss får du till exempel av din husläkare eller annan läkare. Vissa andra vårdgivare såsom tandläkare och legitimerade kiropraktorer har rätt att remittera för röntgenundersökning. -
Hur beställer jag mina bilder?
Bilder beställer du genom att logga in i 1177. Sök upp Evidia och skicka ett meddelande. På så sätt har du legitimerat dig och vi vet att bilderna skickas till rätt person. Har undersökningen gjorts på en av Evidias Enheter kan du se dina bilder genom att logga in på Evidias Min sida. Där hittar du normalt dina bilder 14 dagar efter genomförd undersökning. - Har min remiss kommit fram till er?
För att se om din remiss har kommit till oss och följa ditt remissflöde, logga in på Evidias Min sida - Jag har fått en bokad tid sent på kvällen/helgen, stämmer det?
Vi har utökade öppettider kvällar och helger för tidsbokade undersökningar på flera av våra enheter. - Jag kan inte fylla i Hälsodeklarationen på Kivra, det går inte att trycka Ja/Nej.
Det är just nu inte möjligt att fylla i Hälsodeklarationen på Kivra. Om du ska undersökas på en av Évidias enheter kan du fylla i din hälsodeklaration på Evidias Min sida - Hur får jag svar på min undersökning?
Svaret på undersökningen får du av din remitterande läkare/vårdgivare. - Jag önskar boka om min undersökning, hur gör jag?
För ombokning kontakta oss via 1177 e-tjänster eller kontakta den enhet som du har din undersökning bokad på. - Hur går undersökningen till?
Information hittar du under fliken Undersökningar.